"Dat naambord had z’n beste tijd gehad, dat moest anders"

Michal Čepelák verhuisde van Duitsland naar Kloosterveen. Een plek waar hij zich meteen thuis voelde. Toch zat iets hem niet helemaal lekker. Het naambord van Kloosterveen. Dit was hem een doorn in het oog. Michal bedacht een leuke actie en nam contact op met Mijn Buurt Assen. Samen rolden we de campagne; ‘Bedenk hét nieuwe naambord van Kloosterveen’ uit.

 

“Toen ik afgelopen februari naar Kloosterveen verhuisde, was het naambord één van de eerst dingen die mij opvielen,” begint Michal. “Ik denk dat als je, als buitenstaander naar Assen verhuisd, je anders naar dingen kijkt dan mensen die hier al langere tijd wonen. Het naambord is het eerste wat je ziet als je Kloosterveen inrijdt en het komt niet overeen met de eerste indruk die ik van Kloosterveen zelf heb.”

 

Onderdeel van de maatschappij

Michal besloot er iets aan te doen. “Ik ben eerder naar een ander land verhuisd, waar ik een nieuw leven moest opbouwen. Ik heb daarvan geleerd dat je je het snelst thuis voelt wanneer je echt onderdeel van de maatschappij wordt in je nieuwe woonplaats. Dingen doen voort de buurt. De makkelijkste manier is om te helpen je buurt te verbeteren. Hierdoor leer je veel nieuwe mensen kennen en word je vanzelf onderdeel van de gemeenschap. Vanaf dan ga je je steeds meer thuis voelen.”

 

Zelf geregeld

Omdat Michal een eigen productiebedrijf heeft, Veste Producties, besloot hij zelf een promotiefilmpje te maken voor de campagne. Hij maakte daarnaast een eerste ontwerp voor de template waarop inwoners hun ideale naambord konden tekenen en regelde dat deze ook bij Primera in Kloosterveste kwamen te liggen. De actie leverde leuke reacties op. Inwoners mochten vervolgens stemmen op hun favoriete ontwerp en dat ontwerp wordt ook daadwerkelijk omgezet in een nieuw naambord.

 

Blijven zoeken

Michal is blij dat zijn actie zo goed werd ontvangen, maar ook dat Mijn Buurt Assen hem heeft geholpen dit te realiseren. “Mijn Buurt Assen heeft mij vanaf het begin goed ondersteund en mijn idee met open armen ontvangen. Ik weet dan ook zeker dat deze naambord actie niet het laatste is dat ik ga doen voor Assen. Ik blijf zoeken naar verbeterpunten, niet alleen in Kloosterveen, maar in heel Assen. Zo kan ik hopelijk een bijdrage leveren aan een fijnere leefomgeving!”

 

 

Jouw buurt

is een idee

waard

Heb je de ultieme oplossing voor dat smerige hondenpoepprobleem of heb je een creatief idee om dat saaie hoekje of veldje in de buurt aan te pakken? Maak er dan werk van!